TradeDoubler Verification

mandag den 19. december 2016

Jeg er forarget omkring uddanelsesloftet

Eller rettere mega sur. Jeg følger ikke specielt meget med i politik, men på det seneste er jeg blevet nød til det, da det omhandler min fremtid. Og ikke kun min fremtid, men også en masse andre unge menneskers fremtid. Folk går i panik på de længerevarende uddannelser, efter at uddannelsesloftet er blevet vedtaget idag.
Uddannelsesloftet betyder at man ikke kan tage en anden uddannelse, hvis man pludselig finder ud af at man hellere ville noget andet eller at den uddannelse ikke passede til én alligevel.
Det pisser mig af, at vi i en alt for tidligt alder, hvor hjernen ikke er færdigudviklet, skal afgøre hvad vi vil med resten af vores liv. Jeg er snart 25 år og har stadig ikke fundet ud af hvad jeg vil bruge resten af livet på, og jeg er overbevist om, at jeg ikke er den eneste.
Og nu hvor vi snakker tåbelige forslag fra regeringens side, så kommer vores generation nok til at arbejde til vi falder om, hvis ikke de snart stabiliserer pensionsalderen. Og hvad vil der ske med mennesker der er tvunget til at arbejde med det de interesserede sig for da de var 20? Umiddelbart vil folk miste deres livsglæde og deres lyst til at arbejde. Og hvordan ser fremtiden ud hvis vi har læger, der faktisk hellere vil være pædagoger, eller psykologer, der mister interessen for mennesker? Sort!
Jeg har virkelig svært ved at sætte mig ind i hvad formålet med et uddannelsloft er. Hvad eller hvem gavner det? Ikke befolkningen, i hvert fald.
Nå jo, en anden tåbelig ting regeringen har besluttet, er at skære i SU'en. Som om det ikke var hårdt nok at leve på en SU. Jeg ved virkelig ikke hvad regeringen havde forestillet sig. De gør jo uddannelse uattraktiv, hvilket vil gøre at folk vælger uddannelse fra. Og én af Danmarks største eksportvarer er viden. Vi er et videnssamfund, men det vil vi ikke længere være, hvis folk vælger uddannelsen fra. Jeg synes ikke det er fair, at vores generation (eller nogen generation, for den sags skyld) skal lide, for at der kan sidde nogen højere oppe, og score kassen.
Apropos kasser, så er det vigtigt at vi ikke allerede fra 20 års alderen bliver sat i en kasse, (den uddannelse vi vælger i den alder), som vi skal leve i resten af livet. På den måde kan vi ikke udvikle os, og hvis vi ikke udvikler os, så går samfundet i stå, eller endnu værre går tilbage. Og for at være ærlig, så lyder klasseopdeling og kastesamfund ikke ligefrem tillokkende.

Jeg sidder og tænker: "Hvad f*** kan jeg gøre?". Jeg sidder nemlig med en følelse af at blive svigtet af regeringen. Så i morges skrev jeg under på at jeg var imod uddannelsesloftet. Det kan I også gøre her Underskriftindsamling mod uddannelsesloft
Jeg finder mig i hvert fald ikke i at få taget min fremtid fra mig!
UNGDOMSOPRØR SÆT I GANG!

Derudover håber jeg at I får en dejlig dag <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar