TradeDoubler Verification

søndag den 15. januar 2017

DSB og andet lort

Så er det idag, at DSB ændrer deres zone system til "enklere rejser". Dette betyder, for mig, at der vidst nok kommer en ekstra zone mellem mit hjem og det praktikcenter hvor jeg går. Desværre kan jeg først tjekke om det er rigtigt i morgen. Det vil sige at jeg nok ikke har zoner nok på mit periodekort, til at komme frem og tilbage fra skole. Er jeg rasende? Bestemt.
Deres nye zone system, hvor de bl.a. også fjerner "alle zoner", betyder også at det bliver dyrere for mig at ses med de venner jeg har i København. Gør det mig sur? Helt sikkert!
Jeg kan ikke forstå, at de skal gøre det så uattraktivt, at skulle med offentlig transport. Den offentlige transport burde være mere attraktiv for studerende og pendlere, men nu kan det næsten ikke betale sig at køre med bus, tog og metro, frem for at have sin egen lille bil.
Det som frustrerer mig mest er, at de ændrer halvdelen af skidtet på en søndag og den anden halvdel på en mandag. Jeg er da godt klar over at den slags processer er langsommelige og tidskrævende, men det kan da ikke være rigtigt, at jeg først kan tjekke om jeg kan komme afsted i skole, mandag morgen.
Lad mig forklare hvorfor der er et problem:
Ifølge DOT's nye zone system, så har jeg 6 zoner til mit uddannelsessted. Før idag havde jeg kun 5 zoner, hvilket er det der står på mit periodekort. Jeg kan ikke tjekke hvor mange zoner der reelt er, før imorgen, hvor rejseplanen bliver opdateret.
Noget der også pisser mig af er, at de på intet tidspunkt har informeret mig om at de ville ændre zonerne, priserne eller taksterne.
Og så har jeg ikke rigtig råd til at få en ekstra zone på mit periodekort.
Derudover så forstår jeg ikke rigtig deres nye system.

Så jeg er lidt bitter idag.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, udover spare sammen til et kørekort og en lille bil, så jeg kan se mine venner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar