TradeDoubler Verification

søndag den 3. oktober 2010

for/imod vagetarisme


Hej smukke mennesker <3
En af mine første indlæg her på bloggen, var et for/imod vegetarisme. Jeg fandt indlægget frem, fordi jeg i disse dage har skåret kød ud af min kost. Min fremtidige plan er at blive veganer. Altså ingen kød, mejeriprodukter eller æg. Grunden hertil er, at jeg vil behandle min krop lidt bedre og spise sundere, og jeg tænker at en plantebaseret kost er vejen frem. Man skal jo spise 600 g frugt og grønt om dagen, men hvis man bestræber sig på kun at spise frugt og grøntsager, så er det jo nemt at få de 600 g (hvis blot man vælger noget varieret). Jeg har flere gange forsøgt at blive vegetar, og som i kan læse i indlægget, så var jeg semi-vegetar i 8 måneder, så derfor tror jeg sagten at jeg kan gøre det. Jeg føler en stærk motivation for at blive veganer, og jeg synes ikke det har været svært de sidste 3 dage. Jeg har følt en anden form for sult. Ikke fordi jeg har sultet, men min krop er nok ved at skille sig af med kødrester. 
Jeg føler mig herre sund for tiden, jeg spiser frugt og grønt, har spillet volleyball, en dag gik jeg 7 km, og så drikker jeg utroligt meget vand. Jeg ved slet ikke hvad der går af mig for tiden ;p

Er der nogle vegetarer/veganere derude der har nogle gode råd eller opskrifter til en fattig wannabe veganer med trinettekøkken?

Indlægget er fra 2010, og her sidder jeg 6 år senere med samme tanker (denne gang med mere motivation)

Min blog er blevet en tidskapsel.




————————————————————————————————————————————



jeg har været semi-vegetar de sidste 8 måneder, dvs. jeg har spist kylling og fisk, og havde en måned hvor jeg har spist kød, men ellers har jeg holdt mig så vegetarisk som muligt. Grunden til jeg startede med at blive vegetar, var mest for at pisse min mor af, plus det faktum at jeg aldrig har fået rigtig godt kød, så jeg bryder mig ikke om konsistensen. Men det virker bare ikke som en god nok grund til at blive vegetar, så har senere fundet ud af nogle interessante ting som støtter mig mere i at være vegetar.
Så vil opstille nogle ting for og imod at være vegetar

FOR VEGETARISME:
1. 51 % af af den samlede CO2 stammer fra kød- og mælkeproduktion
2. En ko skal spise 10 kg grøntsager for at producere 1 kg kød, hvilket er resursespild
3. Det er sundere for kroppen at være vegetar, plus det er nemmere at få sine 6 grøntsager om dagen
4. Der findes et hav af erstatninger for kød, som smager lige så godt

Der er også nogle som synes det er synd for dyrene, men jeg går ikke specielt meget op i dem. Jeg synes selvfølgelig ikke de skal tortureres ellers slås ihjel for sjov, men dyr skal heller ikke behandles som hellige, eftersom de ikke kan udrette noget. Det er bare min mening.

IMOD VEGETARISME:
1. Det kan være sværere at få de vigtige proteiner
2. For en kødelsker kan det være svært at give slip på kød
3. Kan ikke finde flere ting der er imod vegetarisme

Hvis man gerne vil gøre noget for miljøet men ikke kan slippe kødet helt, så er der nogle alternativer. Man kan bl.a. have kødfrie dage 1 eller 2 gange om ugen. Man kan få forskellige vegetariske postejer som alternativ til leverpostejen som smager lige så godt.

Æg, Mælk og Ost
Jeg spiser æg og ost og drikker mælk. Jeg ser på det sådan at, at spise æg er som at drikke menstruations-blod, da det bare er et æg der ikke er befrugtet.

peas out (of the pod)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar