TradeDoubler Verification

lørdag den 6. november 2010

ingen penge har jeg massere af

Jeg ved ikke hvornår det gik galt. Jeg har altid haft lidt penge til dagen og vejen. Men pludselig havde jeg bare ingen.
Tror det hele ramlede da jeg var uvenner med min mor og stak af. Der var nogle uger hvor jeg ikke var på arbejde, fordi jeg arbejdede med hende. Og den måneds tid det var, gav mig et kæmpe underskud. Og så havde jeg pludselig en mærkelig regning fra TDC som trak næsten 2000 kr fra min konto, som jeg stadig ikke har fået nogen forklaring på. Og så har jeg jo en kæreste som bor i København, så dertil skal jeg bruge et gråt klippekort plus at jeg også går i skole derinde, så grå klippekort er en mangelvare for mig. Jovist, har ganske vist bestilt et uddannelseskort og det er betalt (med hjælp fra min mor) men det skide plastik er ikke kommet endnu. Kortet koster næsten 900 kr og vil så gælde fra 1. okt til 31. dec. MEN HOV, vi er jo i november så kortet har gjaldt i en måned og er ikke blevet brugt fordi jeg netop ikke er i besiddelse af det -.-
Jeg må overvinde min frygt og ringe til dem.

Men jeg har alligevel formået at opbruge mit frikort (rigtig mange af pengene er gået til husleje herhjemme og så er der nogen af dem som ikke var til mig).
Og nu går jeg og gruer for december måned. Alle ved jo at det bliver koldt og at All stars ikke just er vintersko, og så er der jo julegaveindkøb. Suk.

Jeg går også med et inderligt ønske om at flytte hjemmefra, men man kommer ikke så langt med 0 kr. Der er virkelig mange ting forbundet med penge. Og det er ret så frustrerende at de er nemmere at bruge end at skaffe.

Og så kommer der jo hjælpeorganisationerene. Jeg har svært ved at sige nej når de spørger mig på gaden. Jeg vil så gerne hjælpe mennesker ude i verden, men har efterhånden indset at jeg måske skal hjælpe mig selv først.

Så tænker om lykken kan købes for penge. Nej, men man kan blive ulykkelig af at mangle dem. Ikke at de betyder noget for kærlighed. Eller gør de? Jeg sad forleden og så "Luksus fælden" (program på TV3) med et ungt par der skulle giftes, og de havde begge problemer med økonomien. Det satte tanker i gang hos mig, fordi jeg ved at min kæreste har styr på sine penge. Så hvis vi blev gift og han f.eks. tjente flere penge end mig, så ville jeg da få det rigtig dårligt over at "bruge hans penge". Og jeg har for tiden lidt problemer med at anskaffe mig penge, og det er ikke et problem jeg vil have med ind i forholdet. Så det er en ting der generer mig. Min plan er, at jeg vil ikke giftes før jeg har styr på det. Vi er dog hverken forlovet eller noget, og der går nok nogle år, før vi overhovedet behøver at tænke over det. Alligevel har tanken strejfet mig.

Penge kan ikke købe lykke, sådan direkte, mere indirekte. Hvis man kan betale for et sted at bo, så er man lykkelig. Hvis man kan betale for sine børns fritidsinteresser, så er man lykkelig. Hvis man kan betale for briller eller sin tandlæge, så er man lykkelig. Hvis man har penge, så kan man sove roligt om natten. Men det er som om det er blevet negativ at betale ting som faktisk gør en lykkelig. (Når jeg skriver lykkelig mener jeg ikke den der hyperhed men mere sådan en ro i sjælen).
"Lykken kan ikke købes for penge". Vendingen er nok ment som i, at matrealistiske ting ikke gør én lykkelig, og nej, man bliver ikke lykkelig af at eje ting. Jeg er foreksempel lykkelig i den forstand at jeg har en vidunderlig kæreste som vil støtte mig og hjælpe mig med de ting jeg har svært ved (hvilket er en kæmpe opgave, så jeg har fuld respekt for at han prøver). Jeg synes det bedste i verden er at ligge op ad hans varme krop, ligemeget om jeg er ked af det eller glad eller bare har lyst til ham. Jeg glæder mig til den fremtid vi skal have sammen. En fremtid hvor penge bliver en nødvendighed, for vi skal have børn og et sted at bo, og jeg vil gøre alt for at det bliver en god fremtid.

Jeg håber snart at guldkalven forlader Egypten og havner på min bankkonto, for jeg kan næsten ikke vente på den lyse fremtid jeg vil få, så snart jeg har penge. Jeg vil flytte og starte på et nyt kapitel i mit liv, hvor jeg ikke skal bo i kattelort og sure minder, dåser og min brors armsved.

-Kylling

Peas out (of the pod)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar