TradeDoubler Verification

onsdag den 8. juli 2015

Postkort fra paris

Som lovet i dette indlæg ville jeg give jer lidt billeder fra turen til Paris.
Vi tog afsted fra Hillerød ca kl 13 og var i Lufthavnen Charles de Guaille ca kl 21.
Her kom den første store udfording: hvordan kommer vi herfra til hotellet? Min kæreste var den med mest mod, og fik spurgt om vej. Vi tog først med RER toget og derefter med metroen til Pont de Neully. Og her opstod næste problem: Hvordan kommer vi til hotellet? Her var det mig der måtte spørge om vej (STOR udfordring). En meget sød dame hjalp os og vi fandt hotellet og fik checket ind.

Udsigten fra vores hotelværelse
hotel charlemagne

Hotel Charlemagne er et 3-stjernet hotel beliggende i udkanten af Paris.
Vi fik slappet lidt af på hotellet inden vi skulle ud og finde noget at fylde vores tomme maver med. Endnu et problem: Vi forstod ikke menukortene. Endnu en gang måtte jeg spørge om vej til noget fast food (ikke det bedste, men oven på rejsen var det dejligt nemt, især da de på McDonald's i Paris har nogle skærme man kan bestille ved).
Nu var vi godt trætte og klokken var mange.

Vi havde morgenmad med i rejsen, så vi spiste nede i hotellets kælder. Stemningen var rigtig hyggelig, og det gjorde op for at der ikke var det store udvalg i buffeten. Men ham der serverede vores kaffe var meget imødekommende.

Pumpet op på sukkerboller og croissanter gik vi mod triumfbuen, da det ville være turen mod indre Paris. Troede vi.
Vi fandt et stort indkøbscenter Les 4 Temps, hvor vi fik cheesecake og en latté på Starbucks (Det var et must at jeg skulle på Starbucks). Vi opdagede at vi var gået mod den forkerte triumfbue, og havde bare bevæget os længere væk fra indre Paris. Vi måtte derfor tage metroen ind til byen.
Da formiddagen gik på at gå forkert, havde vi pludselig travlt med at se de ting vi skulle se. Vi tog derfor en turistbus rundt. Selvom vi ikke kom ind på Louvre eller op i Eiffeltårnet, så var dette en perfekt måde at se meget i Paris på kort tid.
Vejret var så varmt at det var en drøm når bussen kørte da man fik vind i håret.

Efter busturen skulle maverne fyldes igen. Denne gang blev det på La Roma, hvor vi hver fik en burger (med parmaskinke, som undrede min kæreste) og en liter pepsi.

Et kys i Paris ved den nye triumfbue
Eiffeltårnet set fra bus

Søndag var dagen vi skulle hjem, dog først sent om aftenen. Vi tog tidligt afsted mod lufthavnen, for at finde ud af at det nok var en rigtig god idé. Der var nemlig bombetrussel i vores terminal, så vi blev guidet af millitærmænd med store våben, til at tage toget tilbage til terminal 1, for så at tage med at andet tog til terminal 2. Mega skræmmende oplevelse, især når man ikke har nogen anelse om hvad der sker.
Da vi endelig kommer ombord på vores fly, får vi en besked om at flyet skal vente en time før vi kunne flyve pga. dårligt vejr. Efter 3 timer i en flyver, og 2 timer i lufthavnen, glædede vi os bare til at komme hjem. Hjem til det trygge og kendte.

Alt i alt var det en dejlig ferie, men vi skal nok ikke ud og rejse det næste stykke tid, da vi begge blev udfordret med vores social fobi.