TradeDoubler Verification

mandag den 11. juli 2016

Dum i arbejde del 3

Mæh, hvor ville jeg ikke afsted  i morges. Jeg sad og græd, ved tanken om at jeg skulle derud og kigge på får. Hvorfor har kommunen overhovedet får? Nå men fårene var hurtigt overstået idag, da de kun lige skulle tælles. Da vi kom tilbage til genbrugspladsen, fik jeg til opgave, at male et stel til en bænk. Det var også rimelig hurtigt overstået. Så kunne lederen ikke finde på mere til mig at lave, så jeg blev placeret foran en computer, for at søge nogle job. JO TAK!!! Endelig følte jeg at jeg brugte tiden bare lidt fornuftigt. Og jeg fik da søgt et enkelt job, plus at jeg søgte ind på Niels Brock (igen), dog på en anden linje. Jeg vil ikke sige at det er min drøm, at stå i en butik, men det er trods alt bedre end at tælle får. Plus at man kan rent faktisk tjene penge på at stå i en butik, hvorimod man som hjemmeboende "Dum i arbejde"/fårtæller får ca. 2800 kr om måneden. Og så med en "husleje" på 2000kr, så er der satme ikke mange penge at finde lejlighed for. Men hvis jeg derimod tog 10 uger mere på SU, så ville jeg derefter kunne få elevløn, som ligger omkring 8-10.000kr om måneden, så ville det hele måske ikke se så sort ud. Praktikperioden ligger på 2 år, så jeg ville måske kunne finde en studiebolig. Selvom det hele virker helt håbløst for tiden, så begynder jeg at skimte lys ude i horisonten. Jeg krydser fingre for at det lykkedes for mig, så jeg forhåbentlig aldrig skal tælle får igen.

Ses smukke mennesker <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar