TradeDoubler Verification

onsdag den 13. juli 2016

Dum i arbejde del 4


F for.... FRI
Sikke en glædelig nyhed! Jeg er blevet optaget på Niels Brock på detail/butik uddannelsen! Dette betyder at jeg ikke længere skal være dum i arbejde for kommunen. Derfor er dette også det sidste indlæg i serien "Dum i arbejde". Nu er der så bare en masse efterarbejde med kommunen, plus en masse forarbejde med uddannelsen. Uddannelsen kræver jo bl.a. at man søger SU og ungdomskort (Der er lidt langt fra Hillerød til nørreport hver dag, så det skal der jo til). Derudover skal der også søges praktikplads, så jeg ikke ender i kommunens kolde klør igen. Hvis denne rejse har lært mig noget, så er det at man skal gøre hvad man kan, før man giver sig i kast med kommunen, og alle de regler der er omkring kontanthjælp/uddannelseshjælp/what-ever-hjælp. Jeg fik at vide af min sagsbehandler, at min sag slet ikke er blevet behandlet endnu. Så nu skal jeg også kontakte ydelseskontoret for at finde ud af om jeg får noget støtte her den første (Jeg burde have ret til ydelse, for den tid jeg nåede at være i nyttejob, ellers har det satme været spild af min tid).


Et lille råd fra mig: Mæng jer IKKE med rockere og kommunen!

Ses smukke mennesker <3  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar