TradeDoubler Verification

mandag den 15. juli 2013

fattig pige med for mange sko

Mange kvinder kan sætte sig i mit sted lige nu. Jeg har brugt alt for mange penge på tøj og sko den sidste tid.
Jeg troede at jeg havde købt billige sko fra PLNDR, og havde ikke lige tænkt over moms og told. Så min forsendelse blev lige 200 kr dyrere.
Og så troede jeg lige at jeg havde styr på det der med at købe billigt tøj. Men det løber sig op når man gør det ofte. Og dankortet er blevet brugt lidt for flittigt på det seneste.

Og eftersom jeg sover i min mors seng, så er der begrænset plads til sko. Og så skulle jeg da lige ind til København for at få gratis kaffe på Bobby's kaffebar i anledning af deres åbningsdag, og var der ikke noget med at jeg havde et gavekort til Magasin og manglede neglelakfjerner? Jeg fik dog både neglelakfjerner (en lidt underlig én af slagsen. Det var en bøtte med en svamp i vædet med neglelakfjerner, med et lille hul i. Så stikker man fingeren i hullet og drejer engang, og vupti! Så er neglelakken væk) og en neglelak. Og hov udsalg! mit yndlingsmærke. 2 toppe til 50 kr stykket, vildt billigt. Men dér var gavekortet ikke helt nok og måtte selv punge ud. Jeg var så stolt over, at jeg havde brugt så få penge i København. Så kan man jo godt tillade sig at købe en energidrik hos 7eleven. Og så var man også lidt sulten. Og så manglede man smøger. Og så.. Og så.. Og så...
Jeg var slet ikke så dygtig som jeg troede.
Pludselig har jeg brugt over 1000 kr på tøj og sko. Så nu skal der spares hvor der spares kan.

Jeg har en e-cigaret, som forhåbentlig kan nedsætte mit smøgforbrug, da det nok er min dyreste last (overraskende nok, har min lemfældige omgang med kreditkortet i tøjbutikkerne ikke overhalet det endnu).
Og så har jeg skiftet colaen ud med vand. Hjemme hos mig, bruges der alt for mange penge på sodavand, og jeg tror måske jeg er afhængig. Men jeg har ikke drukket cola i 2 dage, og igår havde jeg så meget energi at jeg fik tømt en køkkenskab og fik danset som en sindsyg. Et samvittigheds- og humørboost på én dag. Yay!

Og så har jeg tjekket hvordan små ting i hverdagen kan gøre en stor økonomisk forskel, fx er tørrestativet tørret af, da det kan lette på lidt på min mors økonomi og min grønne samvittighed.
Jeg deler gerne ud af de tips jeg finder, men dette indlæg er blevet lidt langt og handler mest om mine egne dårlige vaner, og jeg ønsker ikke at være dobbeltmoralsk omkring økonomi. Så det bliver mine gode råd jeg deler med jer senere (:

Hillerøds update fra den fattige (og lidt dobbeltmoralske) pige med de mange sko!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar