TradeDoubler Verification

mandag den 22. juli 2013

Pant er jo penge

Jeg er lige kommet hjem fra en hyggelig tur på posen (en græsplæne i Hillerød, hvor man drikker en øl eller to), og mig og min veninde var de sidste der forlod plænen. Min veninde begyndte at samle flaskerne fra de mange gæster, fordi hun virkelig ikke har nogle penge. Hun ville dog ikke tage posen med i bussen, da posen var ved at gå fra hinanden.
Jeg greb muligheden og tog posen med hjem. For pant er jo penge (og så er det skattefrit). Derfor kom jeg til at tænke over at der teknisk set ligger penge overalt. Hvis man altid har en pose med sig, så kan man score sig lidt mønter på en lille gåtur. Og jeg har før givet udtryk for at mange bække små, gør en stor å.
Hvis bare man finder 5 flasker/dåser om dagen med en værdi af 1 kr så er det alligevel 1825 kr om året, lige ned i éns lomme.
Så hvis din tegnebog er blevet lidt tynd, så hold en fest, og bed folk om selv at tage alkohol med og scor panten. Eller hvis I skal i byen, så er det billigere hvis man drikker lidt hjemmefra. Og folk gider jo ikke slæbe pant med i byen, så der scorer du også panten. Det eneste minus er selvfølgelig oprydningen, men så har man også en undskyldning for at rydde op og gøre rent. Win win.

Måske tænker man ikke så meget over det, når der ligger en dåse eller flaske at den rent faktisk er penge værd, og man har måske ikke lyst til at have en stinkende øldåse liggende og dryppe i ens taske. Men hvis der lå en en-krone, så havde du nok samlet den op.

Så hvad er mest værd? Din økonomi eller din værdighed?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar