TradeDoubler Verification

lørdag den 27. juli 2013

Skolestart ?

Klar! Parat! Skole start!

Lige om lidt skriver vi August, og det betyder for mange: skolestart. Og jeg er en af dem der skal starte i skole igen og på SU. Og jeg ved ikke helt om jeg er skar til skole. Det bliver i hvert fald en drejning af min hverdag. Jeg har ikke rigtig haft noget fornuftigt at lave siden februar, så det der med at man pludselig skal lave lektier og i skole gør mig nok lidt træt. Men heldigvis skal jeg kun i skole om aftenen, og det meste foregår hjemme på nettet. Hurra for e-learning!
Men så er der jo altid det der med notesbøger, kalender og et optimeret penalhus. Normalt plejer jeg at gå helt amok inden skolestart, men nu hvor jeg absolut ingen penge har, så må man holde lidt igen. Jeg har jo en skoletaske, min computer fungerer (batteriet er ganske vidst dødt, men ellers virker den fint), jeg har penalhus med indhold og vi har papir og gamle mapper. Så lige nu er der ingen grund til at gå ud og shoppe nye ting.

Og så skal man pludselig til at have SU og stoppe på kontanthjælp. Det er godt nok svært at finde ud af hvordan man stopper sin kontanthjælp. Men jeg er ret stolt af mig selv, da jeg selv ringede til min sagsbehandler (som er den tredje sagsbehandler på et halvt år). Jeg er bestemt ikke glad for at snakke i telefon, så synes selv at jeg er megasej, da jeg gjorde det. Og så skal jeg have mentor på, som jeg fik lidt forklaring på.

Så jeg er mere eller mindre rustet til studiestart.  Ønsk mig selv og lykke som HF-studerende (:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar