TradeDoubler Verification

søndag den 15. december 2013

15. december - 3. søndag i advent.

Investering. Åbenbart en genial ting!

Fejl 39
ikke at have investeringer i dit eget navn
Selvom du er gift, skal dine investeringer stå i dit eget navn. Ellers hvis I går fra hinanden, kan du stå rigtig dårligt økonomisk.

coaching-tips:
sørg for at have en bankkonto og et kreditkort i dit eget navn
- Just in case.
lad aldrig fælles investeringer eller ejendom stå i andet end begges navne.
- det giver jo god mening. Men man kan være så blændet af kærlighed, at man kan blive overtalt til at lade det stå i kun hans navn. Men stå fast!
Undlad at forhandle alene når forholdet går fløjten.
- Hav altid en kyndig med når du forhandler. Du risikerer at miste det hele.

fejl 42
at tro, at du ikke har nok at investere, til at det kan betale sig.
"Det har jeg da ikke råd til" er nok den sætning min mor og jeg siger oftes til hinanden. Men måske har vi faktisk råd. Lidt har også ret.

Coaching-tips:
forpligt dig til at overføre 300 kr om måneden fra din opsparings- eller lønkonto til en investeringsforening.
Øg gradvist investeringen til 500 kr eller mere om måneden.
- Man kan vel undvære 300 kr om måneden. Men det kræver noget tålmodighed før at det giver et godt afkast.
Så nogle frø
- Bogstavlig talt. Du har noget at bruge tiden på og du lærer at være tålmodig. Jeg kan anbefale at så krydderurter. Så har du friske krydderurter og så sparer du penge på dét i længden.
Se på nogle investeringsfonde, der har lave eller ingen gebyrer.
- Bare for at gøre dine investeringer så billige som muligt for dig.

Fejl 45
at spare op i stedet for at investere.
Jeg ved godt at jeg tidligere har skrevet, at man skulle spare op. Men investeringer giver et højere afkast, end en opsparing.

Coaching-tips:
sæt dig ind i tingene
- Hold da op. Mere man skal lære? Ja. Skriv ikke under på noget du ikke er helt sikker på.
find en kvindelig økonomisk rådgiver.
- Ikke at kvinder er bedre til økonomi, men det kan være nemmere at snakke økonomi med en af samme køn.


Uhh, og så er jeg gæsteblogger på Michelles blog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar