TradeDoubler Verification

fredag den 11. juli 2014

Bøger og film jeg vil se/læse

Når det er sommer, så læser folk ofte bøger. Det er længe siden jeg har læst en bog (som ikke var om økonomi, børn eller lektier), men jeg ville gerne. Lige p.t. tror jeg ikke jeg kunne p.g.a. flytningen, men når den er overstået, så skal der læses bøger.
Jeg har lavet en liste over bøger jeg godt kunne tænke mig at læse.


Rigtige mænd går også i sort
Selvom denne bog nok henvender sig til mænd, så kan jeg som kvinde nok godt få noget ud af den. Jeg elsker at læse om hvordan mænd fungerer (eller ikke fungerer) og hvad de tænker. Jeg har for ikke så lang tid siden læst "Fars ABC", som er en bog om at være far. Bogen var meget humoristisk og lærerig.
Men jeg tror også at denne bog, kan give mig redskaber og idéer til hvordan man håndterer en stresset mand.



"Rigtige mænd går også i sort" kan købes her





Personlig karma
En bog om personlig udvikling. Det er ikke et selvudviklingsfix eller en opskrift på det perfekte liv, men en guide til personlig karma. For mig lyder det ret interessant. Og "taglinen" fanger mig "Det er aldrig for sent at blive den, du troede du skulle være".
Nu har jeg jo rykket mig meget det sidste år, så det ville være fedt at tage det til "the next level".


"Personlig karma" kan købes her










The fault in our star
Denne bog skulle være helt fantastisk. Den handler om 2 kræftramte teenagere der bliver forelsket. Traileren til filmen ser også bare fantastisk ud. Dette bliver nok den første bog jeg skal igang med (hvis det er muligt at finde den på biblioteket eller jeg har råd til at købe den).
Dog er jeg lidt i tvivl om man skal læse bogen først eller bare se filmen. Jeg tror jeg vil læse bogen, hvis jeg får tid inden for den næste måneds tid.

"The fault in our stars" - kan købes her






En mand der hedder Ove
Denne bog skulle være tragi-komisk. Den omhandler en mand med selvmordstanker, men ikke rigtig kan få det til at lykkedes. Jeg har kun hørt godt om denne bog, selvom jeg ikke har hørt så meget.

"En mand der hedder Ove" kan købes her











Hvis man går død i læsningen, så kan man jo altid se en film. Her er en lille liste over film jeg godt gad at se.

The blind side
Jeg har set traileren rigtig mange gange, og har tudet til den hver gang. Den omhandler en forstadsmor, der tager en hjemløs dreng ind. Der hvor jeg tuder allermest i traileren er denne dialog:
"I never had one before"
"What, your own room?"
"A bed"

Jeg vil så gerne se den, og det kommer nok en dag (forhåbentlig snart)

"The blind side" Kan købes her






Døde poeters klub
Jeg har snakket mange gange med en gammel veninde at vi skulle de den. Jeg ved ikke om den er god eller dårlig, men efter al den snak om at se den, så bliver man jo nærmest nødt til at se den.


"Døde poeters klub" kan købes her









The bucket list
Jeg har altid gerne ville have min egen bucket list (en liste med ting man skal nå før man dør), og det er spændende at se hvad de to hovedpersoner har på deres bucket list. Jeg tror der kan være nogle sjove, nervepirrende og spændende ting på listen.


"The bucket list" kan købes her









En ubekvem sandhed
Okay indrømmet. Jeg har set denne dokumentar. Men en god dokumentar kan altid ses igen. Det er også længe siden jeg har set den. Jeg så den på efterskolen, for 7-8 år siden(Fuu, jeg føler mig gammel). Når det er så længe siden, så er det jo nærmest som om man ikke har set den.

"En ubekvem sandhed" kan købes her










En lille liste og film og bøger jeg godt kunne tænke mig at se/læse, inden for nærmeste fremtid.

Hvilke bøger vil I anbefale? Skriv gerne en kommentar!

Ses smukke mennesker <3



1 kommentar:

  1. The blind side er en super god film!
    Jeg var dengang i biografen for at se den og jeg var bestemt ikke skuffet. :)

    SvarSlet