TradeDoubler Verification

torsdag den 10. juli 2014

kontrolfreak

Det gik op for mig at jeg er lidt af en kontrolfreak. Det er ikke fordi jeg vil bestemme over folk, men jeg vil have styr på alt. Jeg vil vide hvad jeg går ind til, vide præcis hvad der skal foregå, og jeg tror at en del af den  usikkerhed jeg har haft bunder i, at jeg ikke har turdet spørge folk. Men det er jeg heldigvis blevet bedre til. Og når jeg er i tvivl, så er jeg også blevet bedre til at spørge. Jeg føler at jeg er blevet en del klogere også (måske fordi jeg har været et år på VUC?).
Og jeg er kommet så langt, på relativ kort tid. For et år siden var jeg på kontanthjælp, lavede ingenting, boede hjemme, havde minus 20.000 på kontoen og vidste ikke hvad jeg skulle med mit liv. Okay, jeg ved stadig ikke helt præcis, hvad jeg vil med mit liv, men det skal nok nås. Men jeg har på et år formået at bestå 5 fag, gå fra kontanthjælp til SU (dette er dog ikke en vild bedrift, men alligevel en lille sejr), jeg flyttede ud og flytter snart sammen med min kæreste, holder liv i min blog og kom af med kassekreditten.

Og så synes jeg selv at jeg fortjener et lille klap på skulderen, for at kunne spare 6000 kr. op på et halvt år, på en SU (plus lidt arbejde, feriepenge og penge tilbage fra SKAT). Det der gjorde den største forskel m.h.t. min gæld var, at jeg ikke havde taget SU-lån, og derfor havde sparet næsten 18.000 kr. op, som kunne fjerne min kassekredit (dette var kun en godt idé, fordi renten på et SU-lån er 4% og på kassekreditten var på 8%). Nu har jeg et meget bedre overblik over min økonomi (som jeg nok har været mest kontrolfreak omkring). Man skal lige vænne sig til tanken om, at man ikke skal regne baglæns, for at finde ud af hvor mange penge man har til rådighed. Nu er tricket bare at holde den samme opsparingsteknik, så man har råd til det sidste halve år på VUC, en studenterhue (når den tid kommer), julegaver og lommepenge til når kæresten og jeg tager til Paris til næste sommer.

Men tilbage til det med at være kontrolfreak, så stresser det mig når jeg ikke har styr på tingene, og i alt dette flyttekaos, har jeg slet ikke styr på noget som helst. Jeg ved ikke hvonår vi får nøgler, så vi kan ikke give vores flyttemænd besked om hvornår de skal komme og vi har endnu ikke mødt vores nye støtte/kontaktperson.

Jeg glæder mig til at vi er færdige med at flytte, så vi kan komme videre med Game of Thrones, tage et spil Tekken og jeg kan få filet mine negle (Tumpen her har pakket alt sit negle-grej ned i en kasse og placeret den hos sin mor. Mine negle er nu utroligt lange, rillede og flossede og uden farve). Og så er der også alt mit tøj og mine ting, som skal sorteres, sælges eller smides ud, men det an først ske når vi er flyttet. Shit, jeg tror jeg har mange ting, og mange af tingene har været pakket ned de sidste halvandet år. Men så er det jo nærmest nyt igen (min mega logiske tankegang)

Nu vil jeg smutte i seng, min hjerne er nemlig træt i denne hede.

Sov godt smukke mennesker <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar