TradeDoubler Verification

mandag den 19. marts 2012

angst og øl

man mærker kroppen give slip ved første øl
næste øl gør mig sløv og jeg glemmer
den knude i min mave, som ønsker at blive skåret ud
men jeg ejer ikke en gang en dolk
jeg glemmer mit egos ballonlignende udtryk
og den indre stemme, der fortæller at jeg stadig ikke er god nok
den tredje øl og jeg glemmer efterhånden at tælle
tæller ikke længere mennesker eller øl jeg har drukket
eller penge jeg har brugt
og nu begynder jeg for alvor at glemme
glemmer hvor jeg startede
og glemmer planen om hvor jeg skulle hen
glemmer min krops begrænsninger
og glemmer de ting jeg har sagt eller ikke fik sagt
og nu begynder jeg at glemme at jeg har drukket overhovedet
min bevidsthed siger jeg har, men munden siger nej
nu glemmer jeg hvad jeg vil fortryde i morgen
jeg glemmer dengang vi mødtes og husker pludselig at det var sådan her
jeg glemmer hvordan jeg ser ud, og kan begynde at græde når jeg kommer i tanke om det
jeg græder nu
min bevidsthed ved godt hvordan man går, men det har kroppen glemt

Men jeg holder angsten borte. 
Angsten for at blive glemt, for hvem glemmer dem der ikke husker sig selv?
angsten for at begå fejl, forbyttes med "hvor mange fejl kan jeg lave"
angsten for at blive snydt, for man når et punkt hvor man tænker: " jeg skal ikke have mere"
angsten for at være alene, for alene er kun den der ikke kan snakke med sig selv og sine dæmoner
angsten for at andre har det bedre end én selv, for alle andre knækker sig eller skændes eller græder

når jeg drikker tager angsten min fornuft i hånden og går ud sammen 

1 kommentar:

  1. Jeg er meget ked af det, men digtet her er ikke ret godt skrevet.
    Der er brugt absolut ingen værktøjer til sammensætningen af stroferne og der er bestemt ikke lagt tanker i ordvalget.

    Digte er mere end bare at skrive linje efter linje. Hvis du skal lave et godt digt, er der 2 gode råd; Sæt dig ned og lær om hvad et digt er og hvilke metoder du kan bruge til at skrive dem - og brug tiden på at læse nogle anerkendte digtere. Som regl kan de fleste få noget ud af at læse sangtekster igennem. Se hvordan de er opbygget, og lav et system (4-5-4 strofer f.eks.). Endnu et vigtigt redskab, er at varierer. Lav flere kortere strofer også, da det hurtigt kan blive langt at læse, hvis man har 25 vers i sine strofe. Hel og lykke i fremtiden, og jeg håber du får noget ud af det!

    SvarSlet