TradeDoubler Verification

mandag den 19. marts 2012

Digtet uden titel - som er en titel for sig selv

Jeg vil have en vindueskarm jeg kan sidde i og en seng jeg kan hoppe i.
Jeg vil have en fjerpragt og fuld krigsmaling.
Jeg vil have en dør til Narnia, i form af en udklædningskasse.
Når jeg kaster op skal det være en regnbue.
Jeg vil danse i regnvejr.
Jeg vil bo i en kuffert. Sende postkort til mig selv og dig!
Idag vil jeg være en løve, og i morgen en banan.
Jeg er både cowboy og indianer. På samme tid!
Jeg vil være egoist og medmenneskelig.
Idag er jeg glad og sur og skuffet og legesyg.
Jeg er 7 år gammel, samtidig en gammel kone.
Jeg vil lufte min hamburryg, og fodre ænder.
Når jeg er alene hjemme, holder jeg fest med dukker og bamser.
Mine dæmoner drikker the og englene øl.
Jeg vil ryge min vind og skæv og være Søren Ryge.
Jeg vil tørlægges som Sahara, og være en dybhavsfisk.
Jeg vil rode rundt i elementerne og sætte dem på plads igen.
Mine tuscher skal ligge uden prop, og holde for evigt.
Jeg vil høre min huds åndedræt.
Jeg vil vride mig som en slange, og flyve som en høg.
Jeg vil spise mig selv, fordøje mig, gå i flammer og blive en ny mig.
Nu er jeg en cykel, og rejser hvorhen jeg vil.

Men først skal opvasken klares!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar